Szkolny Wielkopostny Konkurs Plastyczny 2024

1. Cel konkursu:

  1. Wdzięczność Bogu za dar zbawienia i miłość wobec człowieka objawioną w Jezusie Chrystusie.
  2. Pogłębienie wiedzy na temat Męki, Śmierci i Zmartwychwstania Pana Jezusa.
  3. Motywowanie do uczestnictwa w nabożeństwie Drogi Krzyżowej.
  4. Przekazywanie wartości chrześcijańskich takich jak np. : wiara, miłość, służba, przebaczenie, prawda, wierność.
  5. Kształtowanie postawy szacunku wobec krzyża.
  6. Popularyzacja zwyczajów i obrzędów Niedzieli Palmowej.
  7. Kultywowanie tradycji i promocja dorobku kulturowego.
  8. Rozbudzanie inwencji twórczej dzieci.

2. Zasady konkursu:

1. W konkursie mogą wziąć udział Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 4 w Grodzisku Mazowieckim.

2. Konkurs podzielony jest na 3 kategorie:

– klasy 1-3;

– klasy 4-6;

– klasy 7-8.

3. Tematy i technika wykonania:

klasy 1-3 – wykonanie własnoręcznie  eko-palmy wielkanocnej o maksymalnej wysokości 100 centymetrów nie licząc części uchwytu – technika i materiały dowolne;

klasy 4-6 – wykonanie lapbooka na temat Triduum Paschalnego (Wielki Czwartek, Wielki Piątek, Wielka Sobota w tym Liturgia Wigilii Paschalnej);

klasy 7-8 – „Pusty grób- świadek zmartwychwstania”-wykonanie makiety pustego grobu Zmartwychwstałego (praca przestrzenna, materiały dowolne).

4. Prace powinny zawierać czytelną informację zawierającą następujące dane:

– imię i nazwisko autora,

– klasę.

5. Prace należy dostarczyć do Szkoły do 21.03.2024. Po terminie prace nie będą przyjmowane.

6. Oceny prac dokona jury, powołane przez Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 w Grodzisku Mazowieckim.

7. Prace oceniane będą w poszczególnych kategoriach, dopuszcza się przyznanie wyróżnień.

Prace będą oceniane według następujących kryteriów:

– ogólne wrażenie artystyczne, oryginalność pomysłu;

– opracowanie ogólne, dobór i wykorzystanie materiałów, wkład pracy;

– estetyka oraz trwałość pracy;

– walory plastyczne (kompozycja, kolorystyka, dodatki).

8. Komisja Konkursowa dokona oceny w trzech ww. kategoriach wiekowych. W każdej z nich zostaną nagrodzeni trzej wykonawcy. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają pamiątkowe dyplomy, a laureaci konkursu otrzymają nagrody rzeczowe.

9. Organizator zastrzega prawo do innego podziału nagród, w tym do nie przyznawania nagród w danej kategorii lub przyznania nagród/wyróżnień dodatkowych.

10. Wręczenie nagród odbędzie się w sposób ustalony po rozstrzygnięciu konkursu. Wyniki zostaną zamieszczone na stronie internetowej szkoły.

11. Wybrane prace obejrzeć będzie można w szkole.

12. Nadesłane prace nie podlegają zwrotowi i stają się własnością organizatora.

13. Zgłoszenie udziału w konkursie oznacza również pełną i nieodwołalną akceptację warunków niniejszego regulaminu.

Zapraszamy do udziału

Marta Florkiewicz-Kowalczyk