W klasie 6a na ostatniej przed świętami godzinie wychowawczej uczniowie kreślili sobie na plecach proste elementy graficzne.
Zabawa w pisanie po plecach wykorzystuje „kanały”, przez które wiedza może się przedostać. Są to tzw. trójwymiarowe aktywności skupione na przedmiotach i ciele dziecka.
Nauka przez doświadczenie, czyli aktywne zaangażowanie się w proces nauczania, pozostawia o wiele większy i trwalszy ślad na naszym ciele i mózgu, a zatem tworzy mocniejsze podstawy wyższego poziomu przetwarzania informacji.
Cele zabawy sensorycznej:
- Pamięć ruchowa – zwiększanie pamięci ruchowej w zakresie kształtów dzięki dotykowi zmniejsza wykorzystanie systemu wzrokowo-motorycznego i zwiększa umiejętność pisania.
- Odwrażliwianie na dotyk – zabawa ta łączy delikatne muskanie z mocnym uciskiem, dzięki czemu dziecko nadwrażliwe zaczyna tolerować dotyk.
- Interakcja społeczna – uczniowie pracowali ze sobą w grupach, musieli się komunikować szybko i precyzyjnie.
Paulina Dywańska